Unieke bedrijven vragen om unieke oplossingen
Elk bedrijf is uniek. Verbeteringen zijn daarom nooit standaard oplossingen. HQ-consult heeft dan ook geen standaard producten en diensten pakket. Voor het kunnen bereiken van verbeteringen is het van belang de opbouw van de producten en diensten, de organisatie, de werkwijze en de communicatie procesmatig te beschouwen. Het proces zelf vormt de basis voor de verbeteringen die hun weerslag hebben in de organisatie en werkwijze.
Hierbij is het van belang in hoeverre ICT een ondersteuning kan bieden in het verbeteren van de bedrijfsprocessen. Juist de combinatie van nieuwe data- en communicatie structuren met de nieuwe werkwijzen in de organisatie levert solide verbeteringen op. HQ-consult ondersteunt bedrijven in het bereiken van hun visie en doelstellingen voor een succesvol Engineering- en Onderhoudsmanagement met effectief Document- en Workflow Management- en Product Lifecycle Management, PLM.
De specifieke kennis en ervaring vanuit onder andere de luchtvaart-, elektronica-, proces- en mechanische industrie en de constructie- en utiliteitsbouw, wordt toegepast op de werkgebieden in productontwikkeling en beheer. Speciale focus ligt er op de verbetering van bedrijfsprocessen: Business Process Reengineering (BPR) ; de opslag- en uitwisseling van productinformatie (DMS/PLM/PDI): Strategie en kwaliteitszorg; European Foundation for Quality Management (EFQM); en Projectmanagement.
De diensten van HQ-consult
- Advisering: onafhankelijk en duidelijk
- Ontwikkeling van strategie en visie
- Opstellen van master- en business plannen
- Analyse en verbetering van bedrijfsprocessen
- Opstellen van organisatie handboeken, werkwijzen en procedures
- Definitie van bedrijfsbehoeften, -wensen en –eisen
- Evaluatie en benchmarking van ICT oplossingen
- Analyse en onderbouwing van kosten en baten
- Selectie van ICT leveranciers en -systemen
- Begeleiding, planning en coaching van implementaties
- Interim management: expertise en resultaatgericht
- Opzetten van organisatie voor technisch informatiebeheer
- Inrichten van onderhouds management en product ondersteuning
- Bewustwording & kennisoverdracht: up-to-date en to-the-point
- Open & in-house seminars en workshops
- Publicaties: actueel en informatief