Op het gebied van Informatie systemen zijn de volgende projecten uitgevoerd:
Inrichting Bedrijfsinformatie systemen
Bedrijfsinformatie systemen vormen de kern waarmee bedrijven hun primaire processen uitvoeren. In dit project ter verbetering en invoering van bedrijfsinformatie systemen zijn vier gebieden gedefinieerd: Transactie systemen; systemen voor het beheer van activiteiten en geld, zoals plannings-, kostenbewaking- en financiele systemen. Document- & Workflow systemen; systemen voor het beheren en wijzigen van technische documentatie. Ontwerpsystemen; systemen voor de beheersing van productontwerp en Systems Engineering systemen voor de validatie van product-eisen. Human Resource systemen; systemen voor het beheren van personeels- en projectmedewerker gegevens en uren registratie. Tussen de verschillende systemen worden op gestandaardiseerde wijze koppelingen gelegd.
Inrichting van een integrale GIS omgeving
De ontwikkeling en inrichting van een web-gebaseerde omgeving voor geografische (GIS) informatie voor het beheer van gebouwen. Op basis van de gebruikersbehoefte is een web-intranet omgeving ingericht voor het ontsluiten van informatie. Vanuit de (CAD) systemen worden conversies uitgevoerd naar de nieuwe omgeving. Deze is ingericht met zoekfuncties naar de intelligente data die aan de grafische objecten gekoppeld is. Het systeem heeft momenteel ruim 700 gebruikers. De bijhouding van data vindt door externe (teken)bureaus plaats middels overeengekomen im- en export routines en gestructureerde data-formaten. Naast de inrichting van het systeem zelf zijn richtlijnen voor externe partijen gemaakt.
Inrichting van een ontwerp omgeving tbv Facility Management
In dit project is een CAD omgeving ontwikkeld voor het integraal beheer van gebouwen inclusief installies en vehuringsinformatie. De combinatie van software modules maakte het mogelijk een asset database in te richten met daarin alle bedrijfsmiddelen en -objecten. De koppeling is gekoppeld aan een onderhouds management systeem waarin de werkopdrachten worden afgehandeld.
Verbetering gegevensuitwisseling tussen bedrijven
In dit gegevensuitwisselingsproject richte zich op het verbeteren van de keten-logistiek en -communicatie tussen opdrachtgevers en toeleveranciers. In totaal namen meer dan 30 bedrijven deel aan het project, dat onder andere geresulteerd heeft in een digitaal handboek voor samenwerking in de keten en het effectief omgaan gegevensuitwisseling.